Twenty - second day - Reisverslag uit Catford, Verenigd Koninkrijk van Inge Bogers - WaarBenJij.nu Twenty - second day - Reisverslag uit Catford, Verenigd Koninkrijk van Inge Bogers - WaarBenJij.nu

Twenty - second day

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Catford

Vandaag heb ik een behoorlijke, heerlijke wandeling gemaakt. Ik begon met een missie om nogmaals in Covent Garden te kijken omdat ik daar vier jaar geleden zo gek op was geworden! Eenmaal daar bleek er een event plaats te vinden dus het was gekkenhuis! Maar toen ik in de market liep was het weer net zoals vier jaar geleden, ik vind het echt heerlijk om daar rond te lopen, het lijkt of je in een oud trein station loop en het is mooi versierd met muziek om je heen en allerlei kraampjes en winkels in prachtig mooie engelse stijl. Toen ik Covent Garden had bekeken dacht ik de metro te moeten pakken naar Picadilly Circus maar toen bedacht ik me, ik zit niet in Amerika, ik zou dit makkelijk moeten kunnen lopen dus ik ging opzoek naar een toeristen bord die je overal in Londen kan vinden en liep naar Picadilly, hele mooie straatjes doorgelopen met oud engelse pubs en theaters. Eenmaal daar heb ik het winkeltje britanna opgezocht en nog gevonden ook! Thanks voor de tip Jolanda, enorme leuke winkel! Toen ben ik door regent street gelopen achteraf naar new bond street eerst liep ik door de artistic buurt en toen kwam ik uit bij new bond street, ik voelde mij daar niet echt op mijn gemak met mijn 20 euro schoentjes. Ik liep tussen winkels die de namen dragen zoals: Tiffany & Co, Prada, Louis Vuitton, Dior, Cartier, etc. Dan weet je wel wat voor buurt het was. Desondanks was het prachtig om daar doorheen te lopen om weer die heerlijke oude Engelse stijl te zien in de gebouwen, ik hou zo van die stijl! Ook hing hier overal kerstversiering maar dan nog iets meer uitgebund omdat ze daar dus het geld voor hebben. Overal stond er een security voor de winkel en daarachter achter de deur een andere security. Wat dat betreft voelde die buurt heel veilig! Toen kwam ik uit bij Oxford Street en heb ik een Starbucks genomen die ik toevallig wist te zitten waar het niet super druk was omdat die afgelegen ligt. Daar heb ik een heerlijke warme chocomelk met Slagroom genomen en nog wat lekkers erbij. Daarbinnen lekker warm geworden en naar buiten gekeken om mensen te zien lopen ben ik weer naar buiten gegaan, nog even door Oxford Street, Regent Street en SoHo gelopen en China Town een stukje. In Soho heb ik een restaurant geregeld voor kerstavond dus die avond kunnen we lekker uiteten. Met mijn charmes heb ik een mooi tafeltje gereserveerd ^^ Toen was ik wel weer een beetje uitgelopen en begon het donker te worden dus heb ik de metro en trein terug genomen en ben terug naar mijn kamer gelopen. In de avond heb ik een heerlijke vrije avond genomen en genoten van mijn vrije tijd! Even geen cadeau’s inpakken enzo.

  • 06 December 2012 - 22:11

    Bea:

    Goed dat je de Amerikaanse gewoonte niet hebt overgenomen. Al moet ik zeggen dat de afstanden daar ook wel anders zijn inderdaad. Je maakt me ondertussen wel nieuwsgierig hoor. Lijkt me erg leuk om zo door de stad te struinen.

  • 08 December 2012 - 20:33

    Jan En Jolanda:

    Jippie! Je hebt de Cool Brittania gevonden! Echt een leuke winkel met allerlei snuisterijen over London. Shirt, truien, bekers, ondergoed, bedenk het, en ze hebben het. Ik vond het niet makkelijk kiezen daar, zoveel, en vooral leuk! Voor Naomi toen een mooi Londontrui met glitters meegenomen. Hij staat haar prachtig en is lekker warm.
    Ik denk dat wij dezelfde straten gelopen hebben. Er is zoveel te zien! De ene winkel nog leuker dan de andere! Fantastisch gewoon! En die Britten zijn echt super beleefd, leggen je alles uit, komen zelfs vragen of je wat zoekt. Ze helpen je gelijk op weg en de toeristische tips zijn er bij inbegrepen. Echt tof! Er is inderdaad veel beveiliging in London, maar ook wel fijn. Mocht er iets zijn, dan is er altijd wel iemand in de buurt.
    Ik zie je al helemaal lopen hoor! Heerlijk gewoon! Ik zie het allemaal voor me, allen moet ik nog eens terug voor de kerstsfeer!

  • 16 December 2012 - 21:36

    Naomi:

    Lieve Inge, wie kan jouw geweldige charmes nou weerstaan...!
    Heb je goed geregeld hoor! Hihi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Catford

Inge

Actief sinds 10 Nov. 2012
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 12837

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 31 Augustus 2015

Australië-Canberra!!

10 November 2012 - 02 Maart 2013

Londen!!

Landen bezocht: