Fiftheenth day - Reisverslag uit Catford, Verenigd Koninkrijk van Inge Bogers - WaarBenJij.nu Fiftheenth day - Reisverslag uit Catford, Verenigd Koninkrijk van Inge Bogers - WaarBenJij.nu

Fiftheenth day

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Catford

Vandaag ben ik met Rajko (klasgenoot) naar Camden Town gegaan, eerst was meneer te laat omdat er in het weekend altijd werkzaamheden zijn aan het transport hier. Dus in plaats van half een kwam hij om een uur, gelukkig was er aan de overkant van het station een leuke winkel dus ben ik daar even binnen gelopen. Eenmaal toen hij er was zijn we richting de Camden Market gelopen. Dit is een internationale markt met invloeden vanuit heel de wereld. Gelukkig was het best overdekt dus liepen we een beetje droog aangezien het regende. Tussendoor hebben we echt werkelijk allerlei winkeltjes gezien, van Amerikaanse nummerborden tot wier rook winkeltjes, tapijt winkels, enorm veel eettenten! Rajko had uiteraard Japans eten op en ik heb een heerlijke Crêpe op met chocola en banaan. Gelukkig was de markt rustig want nu konden we er al moeilijk doorheen lopen, zo klein is het.

Achteraf ben ik door mijn hosts erachter gekomen dat Camden Market eerst heel vies en gevaarlijk was maar dat het in de jaren is verandert. Ook dat veel mensen daar komen om te genieten van het eten wat je daar kan krijgen. En geloof mij je kan ieder eet soort dat er bestaat daar halen, van Japans naar Chinees, naar Arabisch naar Amerikaans etc. Nadeel is we hebben geen Nederlandse kenmerken gezien in eet of gewone winkeltjes. Nadat we over de markt hadden gelopen zijn we terug gelopen en even richting de MacDonalds gegaan aangezien ik zo zin had in een hamburger en we wilde even opwarmen, het was erg koud vandaag. Eenmaal blij met mijn hamburger en weer lekker warm zijn we naar het station gelopen en terug naar huis gegaan. S’avonds hadden de buren van vijf huizen verder een big party. De muziek stond keihard en kon letterlijk ieder nummer meezingen, maar eenmaal om half een toen ik moe was ben ik er gewoon doorheen geslapen!

  • 26 November 2012 - 00:23

    Bea:

    Leuke foto's van Camden Market en goed te zien dat het ook in London gewoon kan regenen zoals in Nederland op zaterdag. Wij hadden toen ook wel heel veel regen gezien.....

  • 26 November 2012 - 19:47

    Jan En Jolanda:

    Wat een bijzondere dag zeg! Op de foto's zag het er ook zo gezellig uit. Klein maar fijn! Juist daardoor is het zo speciaal. Je hosts zijn ook heel attent zo te horen. Info van de "locals" is de echte info. Die kunnen je meer vertellen dan wie dan ook. Uit eigen ervaring, en dat is juist zo leuk. Dan kom je op plekjes waar je anders nooit zou komen. Dus veel vragen daar! Hup er op uit, en de hele omgeving verkennen!
    Groetjes!

  • 27 November 2012 - 21:10

    Rajko:

    VLEEEEEEEEEEESSS~~

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Catford

Inge

Actief sinds 10 Nov. 2012
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 12843

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 31 Augustus 2015

Australië-Canberra!!

10 November 2012 - 02 Maart 2013

Londen!!

Landen bezocht: