Information overload, accent and Skippy!!! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Inge Bogers - WaarBenJij.nu Information overload, accent and Skippy!!! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Inge Bogers - WaarBenJij.nu

Information overload, accent and Skippy!!!

Blijf op de hoogte en volg Inge

08 Februari 2015 | Australië, Canberra

Nog even snel een verhaaltje voor het slapen gaan en voordat onze tweede officiële week weer begint. Een snelle samenvatting van de eerste week alweer!

De eerste dag, maandag… Zeker een geval van information overload. Ben wel wat gewend op te letten en te concentreren maar dit was too much for me. S’ochtends met Carlijn begonnen bij Residences (waar Carlijn stage loopt) daar informatie en uitleg gekregen over Australian Institute of Sports in het algemeen. Toen naar HRM geweest voor belangrijke papier werk, en toen werd ik afgezet bij mijn stage plek, Events & Sport Camps. Mijn eigen bureau gekregen, eigen werk mail, eigen inloggegevens en meteen een introductie over het team gekregen. Nu nog de namen onthouden… Al heel wat uitleg gekregen over het systeem waarmee ik zal moeten werken en nogmaals een uitleg gekregen over dat systeem. Toen een visitors rondleiding gekregen over de Institute zelf en nog wat papier opgestuurd gekregen om door te lezen… Of te wel, ik ben even klaar met informatie opnemen op het moment. Maar het was een goede eerste dag, al veel geleerd en wederom onwijs vriendelijke mensen.

De rest van de week was ook vol met informatie, logisch natuurlijk de eerste week. Daarom was ik ook helemaal klaar voor het weekend op vrijdag. Wel ben ik dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag in het fitness centrum geweest en ook daadwerkelijk gefitnest!! Verrassend genoeg voelde het heel goed om te hebben gesport. Daarna een heeerlijke douch en lekker eten in de dining hall. Dus ben op de goede weg.

Het meest lastige hier vind ik toch het Australische accent, ik weet dat dit zal wennen en ze proberen ook zo netjes mogelijk Engels terug te praten maar toch houden ze meer van ‘Slang’ dan van Brits Engels. Slang is niet een echte vieze glibberige slang maar een spreektaal. Je kan het meer boers/ straat taal noemen denk ik. Ook zijn Australiërs gek op afkortingen en overal een ‘Y’ achter zetten zoals in plaats van breakfast – breaky of wij lezen de volledige naam Canberra en zij spreken dit uit als Canbra. Alsof ze wat letters missen. Daardoor is het nog wel eens moeilijk om ze te begrijpen. Vooral als ze een drankje op hebben, dan moet ik mij zo focussen op wat ze zeggen! Dit went natuurlijk wel en hopelijk ook heel snel.

We hebben afgelopen week best oké weer gehad, in de avond kon het nog wel eens koud zijn maar niet zoals in Nederland :D Maar afgelopen weekend was heerlijk! Zo rond de 30-33 graden gehad, heb ook wel op het moment genoeg zon gehad voor mijn idee maar het was heerlijk. We zijn met een paar roomies (nog zo een woord) op zaterdag ochtend wat boodschapjes gaan doen in Belconnen Westfield. Dit kan je vergelijken met degene in Londen ja. Gewoon een grote mall waar allerlei winkels zijn. Toen we terug op de campus kwamen zijn we met andere roomies richting een lake gegaan met de auto, Lake Burley Griffin. Heeerlijk! Om drie uur moest er iemand weer werken dus zijn we terug gegaan. Toen hebben Carlijn en ik het grasveld in het midden van alle blokken opgeeist en hebben liggen zonnen tot in de avond. Wat gaan eten en rond tien uur zijn we met een andere roommate richting Canberra gegaan om wat te drinken en stappen. Daar kwam de rest ook heen rond een uur of 11, zij waren namelijk eerst film gaan kijken. Een heeerlijke avond gehad tot een uur of 3 (althans voor mij dan) want de rest bleef tot in de vroege uurtjes nog in de stad. Maar ik had het wel gezien en lag echt op inkakken van de ‘intensieve’ week.

Nog een klein dingetje, WE HEBBEN KANGOEROES GEZIEN!! Gewoon van onze kamer naar de dining hall gelopen, zaten er in een keer twee kangoeroes voor de blokken! Voor ons was dit natuurlijk amazing maar de rest zat een beetje te kijken van wat doen ze… Voor hun is het namelijk alsof ze konijn zien… But we had our moment!

Sorry dat het weer een lang verhaal is geworden maar was best enthousiast van alle dingen die er gebeurt waren van de week.

Ik doe er nu wel een aantal foto’s bij aangezien ik ze vorige keer vergeten was, sorry!!

Kusjes uit het warme Australië voor het koude Nederland ^^

  • 08 Februari 2015 - 12:43

    Bea:

    Haha, moet je nog wel de foto's plaatsen........

  • 08 Februari 2015 - 12:56

    Jan En Jolanda:

    Ha Inge!
    Wat leuk zo'n lang verhaal. Je hoeft je echt niet te excuseren hoor, we kijken er naar uit!
    Die eerste dagen zijn inderdaad vaak overladen met informatie zodat je daarna nog wart dagen nodig hebt om alles op een rijtje te krijgen. Erg vermoeiend. Nog even en je weet niet beter, zit je in dat vreemde taaltje, verstaan wij jou dus niet meer ;) hihihihi. Maar dan ben je wel volledig ingeburgerd! Goed bezig!
    Geniet vooral van het lekkere weer, hier is het koud en somber. Ook wij willen graag een zonnetje en wat hogere temperaturen. Zou echt heerlijk zijn! Maar wij doen het nog even met kou, sneeuw en ijs zijn inmiddels weg, en die hele koude wind mag ook wel weg blijven. Brrrrrr, niks aan hoor.
    Die foto's, ja, die volgen vast nog wel, :)
    Typisch geval van overloaded zou ik zeggen.....
    Heel veel groetjes vanuit Hoogerheide
    Jan en Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 10 Nov. 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 12846

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 31 Augustus 2015

Australië-Canberra!!

10 November 2012 - 02 Maart 2013

Londen!!

Landen bezocht: