Long flight, friendly people and early birds. - Reisverslag uit Canberra, Australië van Inge Bogers - WaarBenJij.nu Long flight, friendly people and early birds. - Reisverslag uit Canberra, Australië van Inge Bogers - WaarBenJij.nu

Long flight, friendly people and early birds.

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 Februari 2015 | Australië, Canberra

Jaja, we zijn toch echt veilig aangekomen in het warme land Australië. Het was een lange vlucht, in totaal 25 uur gevlogen + wachten! Je denkt waarschijnlijk, wat lang! Eigenlijk was het helemaal niet zo lang, wij hadden veel geluk dat we deze vlucht hebben gevonden, normaal kan het toch oplopen tot 37 uur of 45… Onze vlucht was perfect. Half elf vertrokken op donderdag in Amsterdam, om 6 uur in de ochtend (vrijdag) aangekomen in Singapore, waar we weg smolten van de hitte. Het was daar in de ochtend al 25 graden… Toen een uur de tijd gehad om van de ene kant van dat grote vliegveld naar de andere kant te rennen.

Toch de vlucht gehaald plus onze koffers!! Toen van Singapore naar Sydney gevlogen en daar kwamen we rond 7 uur s ’avonds aan op vrijdag. Koffer proberen te zoeken en uiteindelijk door de customs… Iedereen die Border Security ziet weet wat voor een drama dit kan zijn, we hadden ons al een beetje erop voorbereid dat we de 2,5 uur echt nodig hadden en hadden op bijna iedere vraag al een antwoord klaar. Ik denk dat de customs in totaal 2 minuten heeft geduurd, omdat we van de ene kant naar de andere kant moesten lopen… Die mensen zitten je gek te maken bij Border Security! Met koffer en al naar de laatste vlucht gegaan en toen richting Canberra. Eenmaal in Canberra werden we opgehaald door Carly, mijn stage begeleidster hier in Australian Institute of Sports. Ze heeft ons naar onze kamer gebracht en toen zijn we heerlijk gaan slapen.

De mensen hier in Australië zijn onwijs aardig! Een relaxte sfeer en toch wel heel wat weg van Amerika, ookal heeft het Britse invloeden. We hebben op zaterdag wat boodschappen gedaan en zijn nog in het winkel centrum van Canberra gaan kijken, met de bus. Het openbaar vervoer is denk ik een beetje vergelijkbaar met dat in Nederland.

Tot nu toe heb ik nog geen jetlag gevoel, wel onwijs veel honger in de ochtend en in de avond niet echt. Misschien veranderd dit nog wel. Verder word ik s’ochtends om 6 uur gewekt door zeker 5 verschillende vogel geluiden… De eerste keer dacht ik dat iemand een mislukte wekker had die hard stond maar hoorde de ‘wekker’ steeds vaker. Ik hoop dat ik hier nog aan ga wennen want 6 uur is wel vroeg in het weekend.

Nog een tip en alvast een sorry, het tijdverschil is 10 uur. Het is bijvoorbeeld nu 12 uur s’avonds bij jullie op zaterdag en bij mij is het 10 uur s’ochtends op zondag. Dus de sorry is voor als berichtjes op niet zulke goede tijden binnenkomen :-#

Morgen begint onze eerste stage dag en we zullen zien wat we er van gaan maken, we zijn benieuwd!!

• 01 Februari 2015 - 01:20

Bea:

Geniet van je vrije dag en veel succes met je eerste werkdag.

• 01 Februari 2015 - 10:46

Jan En Jolanda:

Hoi Inge!
    Fijn dat de reis zo goed verlopen is! Ook fijn dat je zo snel al een berichtje in dit verslag zet. Leuk voor iedereen die zo meeleeft met je en op zoek zijn naar verhalen vanuit het verre Australië. We hebben al vaker gehoord dat de mensen daar erg vriendelijk zijn en als ze dat ook naar jou toe zijn, zijn we dus extra blij.
    Nu we dit berichtje schrijven staat de tv aan op de finale Australian Open. Mooie combinatie dus :)
    Heel veel succes en vooral veel plezier met je stage. Geniet van al het moois daar en maak er een onvergetelijke tijd van!
    Heel veel groetjes!
    Jan en Jolanda

• 01 Februari 2015 - 10:50

Ben En Lian:

klinkt allemaal goed, gewoon lekker genieten.
    En die vogels, ach daar wen je ook wel aan.
    Groet, Lian en Ben

• 01 Februari 2015 - 13:36

Linley:

Klinkt leuk veel plezier en geniet van deze mooie ervaring

• 01 Februari 2015 - 13:57

Hans:

Veel succes op maandag met de rondleiding en eerste werkdag.

• 07 Februari 2015 - 21:02

Astrid:

Vandaag op Ingrid haar verjaardag van je moeder gehoord dat je het super naar je zin hebt
    Geweldig om te horen!
    Haal alles uit de dag wat mogelijk is, het is korter dan je denkt!

Joris en Michelle gaan vanavond naar de carnaval, ja je leest het goedris & Michelle, we zullen zien hoelang ze het volhouden.

Veel plezier,
    Lieve groet, Johan, Astrid, Joris & Michelle